Effects of wheels on flow around truck trailer
Učinek koles na tok okoli prikolice tovornjaka
- Avtorji: Jure Marn, Jurij Iljaž
- Citat: Acta hydrotechnica, vol. 27, no. 46, pp. 29-41, 2014.
- Povzetek: Pričujoče delo obravnava analizo vpliva vrtečih se koles na tok zraka okoli oziroma za priklopnikom tovornega vozila. V ta namen je bila izdelana analiza (numerična simulacija) turbulentnega, tridimenzionalnega toka, z upoštevanjem vrtečih se koles na osnovi metode končnih volumnov (MKV). Pri tem smo validirali tako računsko mrežo kot tudi območje reševanja in sicer na treh različnih stopnjah. V delu prav tako primerjamo vpliv k-ε in SST modelov turbulence. Posebej je poudarjen vpliv dodatkov na priklopnike (ang. »boat tail«), in sicer dveh vrst. Ugotovili smo, da so dodatki priklopnikom koristni in utemeljeni ne le iz vidika tokovnega upora, zaradi odsekanega zadka priklopnikov, temveč tudi zaradi vrtenja koles. Vpliv vrtečih se koles je približno polovico velikosti vpliva odsekanega zadka, kar pomeni, da ni zanemarljiv. Skupna zaviralna sila odsekanega priklopnika in vrtečih se koles je reda velikosti 800 N, pri čemer sta vpliva odsekanega dela in koles primerljiva. To na eni strani potrjuje, da je za analizo nujno potrebno upoštevati vrteča se kolesa, na drugi pa, da je vlaganje v analize primernih dodatkov priklopnikov utemeljeno. Učinka različnih modelov turbulence pri tem ni bilo zaznati.
- Ključne besede: mehanika tekočin, računska dinamika tekočin, razporeditev tlaka okoli vozila, analiza vrtinčnosti, dodatki karoseriji prikolic, transport
- Polno besedilo: a46jm.pdf
- Viri:
- Banner, S. (2011). Rocking the boat, Commercial Motor. http://static.commercialmotor.com/big-lorry-blog/assets_c/2011/02/scaboattail-thumb-448x292-113301.jpg (Pridobljeno 07.04.2015).
- Engineering Toolbox (2015). http://www.engineeringtoolbox.com/friction-coefficients-d_778.html (Pridobljeno 07.04.2015).
- Hirz, M., Stadler, S. (2014). Variable trailer design drastically cuts aerodynamic drag. SAE International. http://articles.sae.org/12815/ (Pridobljeno 07.04.2015).
- Larsson, S. (2009). Weight and dimensions of heavy commercial vehicles as established by Directive 96/53/EC and the European Modular System (EMS), Bruselj.http://www.google.si/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CB4QFjAA&url=http%3A%2F%2Fec.europa.eu%2Ftransport%2Fmodes%2Froad%2Fevents%2Fdoc%2F2009_06_24%2F2009_gigaliners_workshop_acea.pdf&ei=_-AHVf_7EMnbaqSxgQg&usg=AFQjCNE58roXy7VGAiubVJvzVS7ITsbPOA&sig2=VFDWj4m04D7MuoB7D_W3bQ&bvm=bv.88198703,d.d2s (Pridobljeno 07.04.2015)
- Luckaus Transportas (2015). Services- Transport. http://www.luckaus.lt/article/archive/172 (Pridobljeno 07.04.2015).
- Menter, F.R. (1994). Two-equation eddy-viscosity turbulence models for engineering applications, AIAA Journal 32, 1598–1605.
- Patten, J., McAuliffe, B., Mayda, W., Tanguay, B. (2012). Review of Aerodynamic Drag Reduction Devices for Heavy Trucks and Buses. Project 54-A3578, Narional Research Council Canada (NRC-CNRC).
- Peterson, R.L. (1981). Drag reduction obtained by the addition of a boattail to a box shaped vehicle. NASA Contractor Report 163113.
- Škerget, L. (1994). Mehanika tekočin. Univerza v Mariboru in Univerza v Ljubljani, Maribor, 337 p. (in Slovenian).
- Škerget, L., Hriberšek, M. (2005). Računalniška dinamika tekočin. Univerza v Mariboru, Maribor, 14 p. (in Slovenian).
- Wikipedia (2015). Law of the wall. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Law_of_the_wall_(English).svg (Pridobljeno 07.04.2015).